Informatiu cap de Setmana 15-03-2025

L’atur va baixar al Priorat en 12 persones durant el mes de maig. Actualment hi ha 293 persones sense feina a la nostra comarca, el que representa una taxa d’atur del 7,24%.

Per municipis, on l’atur baixa més és a Marçà i a la Bisbal, on 3 persones es van incorporar al mercat laboral. Per contra, a la Torre de Fontaubella i a Torroja 2 persones es van quedar sense feina.

Falset, en tant que és el municipi més gran de la comarca, és el que concentra més persones en situació d’atur. En total, 92. El segueixen Marçà amb 32, Cornudella amb 30 i el Masroig amb 21. A la banda contrària hi trobem el Lloar, amb dues persones en situació d’atur, la Morera i Pradell amb 3 i la Bisbal i la Torre de Fontaubella amb 4.

Si ens fixem en la taxa d’atur registrat, però, els municipis que tenen un percentatge d’aturats més elevat són Marçà, amb un 12,96% i Margalef amb un 10,26% i el Masroig amb el 10,19%. La resta de municipis se situen per sota del 10% i destaquen el Lloar amb un 2,17%, la Torre de Fontaubella amb un 3,85% i Gratallops amb el 4,35%.

En el conjunt de Catalunya, es va registrar un descens de l’atur registrat de 6.248 persones el mes de maig (-1,9%), el que deixa el nombre de persones en atur registrat en 330.782. En termes interanuals, l’atur registrat va baixar a Catalunya en 5.321 persones (-1,6%).

El nombre d’afiliacions a la Seguretat Social va pujar en 42.194 (+1,12%) de mitjana, el que implica que ara hi ha 3.806.364persones afiliades a Catalunya. En termes interanuals, es va produïr un augment de 90.131 persones, el que significa un increment del 2,43%.

Publicitat