Benvinguts al butlletí informatiu de Ràdio Falset.
El Consell Comarcal del Priorat rebrà enguany més de 630mil euros (630.106 euros) del fons de cooperació local del departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat. Es tracta d'una partida que els consells comarcals acostumen a destinar-se en bona mesura al funcionament eventual dels ens comarcals, tot i que també es poden cobrir algunes inversions puntuals. A més del consell prioratí, la resta d'ens comarcals del Camp de Tarragona i de l'Ebre també rebran una partida. Així, doncs, la Ribera d'Ebre rebrà gairebé 646mil euros (645.913 euros) mentre que la Terra Alta en rebrà uns 632mil euros (632.454 euros)
Enguany, l'increment en les quantitats és poc significatiu. Una pujada menys substancial que la que es va produir entre el 2004 i el 2005, després del primer any del tripartit al poder, en què cada consell va rebre més de 100.000 euros més que en l'anterior resolució sobre els fons de cooperació per a les comarques. En el cas del Priorat, l'augment és de gairebé 19mil euros.
Canviem de tema. L'empresa elèctrica Endesa substituïrà a finals d'aquest mes de febrer l'actual transformador elèctric al municipi prioratí de Porrera per arranjar de manera definitiva les contínues pujades de tensió que els veïns han estat patint durant els últims anys. En declaracions al Diari de Tarragona, l'alcaldessa, Mercè Juncosa, ha explicat que Endesa ha hagut d'assumir diverses vegades el cost dels electrodomèstics espatllats a causa del deficient servei de subministrament elèctric. Finalment, doncs, després de nombroses converses entre el consistori de Porrera i l'empresa, Endesa finançarà la totalitat del cost de la inversió.
El director general de Mitjans i Difusió Audiovisual de la Generalitat, Santiago Rementol, ha plantejat als alcaldes del Baix Camp i el Priorat un calendari que preveu posar en marxa la televisió digital terrestre a finals d'enguany principis del 2007. A partir d'ara els ajuntaments que volen participar en el projecte han de crear els consorcis per gestionar els canals de televisió. En aquesta zona es van posar en servei dos canals públics, un que gestionarà Reus i l'altre que gestionaran la resta de grans municipis de la comarca, encapçalats per Cambrils. La majoria d'aquests ja tenen actualment televisions municipals o han anunciat que els crearan. Un cop constituïts els consorcis, les operadores públiques hauran de presentar juntament amb dues operadores privades una proposta conjunta de desenvolupament tecnològic del canal múltiple digital a través del qual emetran. Això situa el calendari cap al mes de setembre.
Santiago Rementol ha avançat que el govern podria donar aleshores un permís provisional per emetre a aquelles operadores que actualment ja emeten en analògic. La reunió també va permetre que es fixessin els acords bàsics per gestionar les dues freqüències. Reus es farà càrrec d'una, amb la intenció de cedir la gestió a un privat, i la resta de municipis crearan un consorci per gestionar l'altra, en principi, directament.
Per la seva banda, la societat de promoció empresarial, Reus Desenvolupament Econòmic (Redessa), participada pels ajuntaments de Reus, la Selva, Prades i Falset, el Consell Comarcal del Baix Camp i la Cambra de Comerç de Reus, podria obrir properament una nova divisió especialitzada en la producció audiovisual. Així ho ha anunciat aquesta setmana l'alcalde de Reus, Lluís Miquel Pérez, després de la reunió d'alcaldes de la comarca i el Priorat amb el director general de Mitjans de la Generalitat per lligar les col·laboracions municipals per gestionar els dos canals públics de la televisió digital terrestre (TDT) previstos per aquesta zona.
El projecte és el de crear un espai per integrar totes les empreses especialitzades en noves tecnologies que actualment no tenen prou infraestrctura al centre i al viver d'empreses de la societat a la carretera de Constantí. Aquest nou edifici, que l'alcalde va batejar ahir com a Tecnoredessa, es construiria al parc tecnològic. El projecte seria un petit parc audiovisual que disposaria entre altres coses, d'un plató de televisió i que es podria posar a disposició de les operadores públiques i privades.
Això és tot per ara. Moltes gràcies per la seva atenció.