Informatiu cap de Setmana 08-08-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Notícies

  El proper 26 d’agost, Falset serà l’escenari de la sortida de la cinquena etapa de la Vuelta. Una de les...

Divendres, 07 Agost 2026 12:26

  Els consells comarcals rurals de la demarcació de Tarragona, és a dir, els del Priorat, la Terra Alta, la...

Divendres, 07 Agost 2026 11:57

L’Associació Cultural La Clavellinera organitza, aquest dimarts 11 d’agost, una nova edició del taller dedicat a La...

Divendres, 07 Agost 2026 11:38

El modista i artista falsetà Josep Ahumada serà enguany l'encarregat de pronunciar el pregó de la Festa Major. A Ràdio...

Dijous, 06 Agost 2026 12:04

  El Priorat es prepara per viure dimecres vinent, 12 d'agost, un dels esdeveniments astronòmics més...

Dijous, 06 Agost 2026 10:56

L’atur va augmentar en 20 persones al Priorat durant el mes de de juliol. Això fa que, actualment, a la comarca...

Dijous, 06 Agost 2026 09:21

  El Consell Comarcal del Priorat ha presentat al·legacions al Pla territorial sectorial per a la...

Dimarts, 04 Agost 2026 18:59

El Consell Comarcal del Priorat va acollir aquest dimecres una nova reunió de l’òrgan de govern del Fons de Transició Nuclear (FTN), en què es va continuar treballant en la definició de les diferents línies d’ajuts destinades a impulsar el desenvolupament econòmic dels territoris afectats pel tancament de les centrals nuclears.

Durant la sessió, es van abordar especialment les futures convocatòries adreçades a empreses. A la vegada, també es va informar que ja s’han publicat les bases dels ajuts destinats al treball autònom, amb l’objectiu de donar suport als professionals del territori nuclear i afavorir la seva activitat econòmica. 

D’altra banda, s’està treballant en la definició de les línies d’ajuts per al sector agrari. Aquestes ajudes podrien incloure mesures vinculades a assegurances o a l’adquisició de maquinària, entre d’altres, amb la voluntat de reforçar la viabilitat i competitivitat del sector.

Una vegada més, des del Priorat, es va tornar a defensar la necessitat que el disseny d’aquests ajuts tingui en compte la realitat específica del territori i del seu teixit econòmic, per tal que els fons de transició nuclear s’adaptin a les necessitats reals i generin un impacte positiu per a la població de la comarca.

Jornada informativa per a empreses

Per altra banda, a la tarda, va tenir lloc una jornada informativa per a les empreses interessades en les suvbencions del Fons de Transició Nuclear previstes per aquest 2026.

La jornada, impulsada per la Secretaria Tècnica dels Fons de Transició Nuclear del Consell Comarcal del Priorat, tenia per objectiu donar suport a la creació i al desenvolupament de projectes empresarials al territori per fomentar la diversificació econòmica. 

En aquest sentit, el proper 8 d’abril tindrà lloc una altra jornada que, en aquest cas, se centrarà en els projectes d’innovació tecnològica que es poden beneficiar d’aquests Fons de Transició Nuclear. La jornada comptarà amb l’assessorament tècnic per part del Clúster TICSUD i Eurecat.

WhatsApp_Image_2026-03-25_at_12.54.07.jpeg

Publicitat