Informatiu cap de Setmana 08-08-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Notícies

  El proper 26 d’agost, Falset serà l’escenari de la sortida de la cinquena etapa de la Vuelta. Una de les...

Divendres, 07 Agost 2026 12:26

  Els consells comarcals rurals de la demarcació de Tarragona, és a dir, els del Priorat, la Terra Alta, la...

Divendres, 07 Agost 2026 11:57

L’Associació Cultural La Clavellinera organitza, aquest dimarts 11 d’agost, una nova edició del taller dedicat a La...

Divendres, 07 Agost 2026 11:38

El modista i artista falsetà Josep Ahumada serà enguany l'encarregat de pronunciar el pregó de la Festa Major. A Ràdio...

Dijous, 06 Agost 2026 12:04

  El Priorat es prepara per viure dimecres vinent, 12 d'agost, un dels esdeveniments astronòmics més...

Dijous, 06 Agost 2026 10:56

L’atur va augmentar en 20 persones al Priorat durant el mes de de juliol. Això fa que, actualment, a la comarca...

Dijous, 06 Agost 2026 09:21

  El Consell Comarcal del Priorat ha presentat al·legacions al Pla territorial sectorial per a la...

Dimarts, 04 Agost 2026 18:59

Benvinguts al butlletí informatiu de Ràdio Falset

La política obre la setmana informativa a Falset. Avui a les sis de la tarda, a la sala d'actes de l'ajuntament, Esquerra Republicana i Independents del Priorat signaran un acord per presentar-se conjuntament a les properes eleccions muncipals. Jaume Domènech, alcalde de Falset i com a representant d'Independents pel Priorat i Josep Lluís Carod Rovira, secretari general d'Esquerra Republicana de Catalunya faran la presentació d'aquest acord, i estaran acompanyat per Joan Francesc Piqué, alcalde de Marçà, Agustí Masip, tinent d'alcalde de Falset, Francesc Folch, tinent d'alcalde del Masroig, a més d'Ernest Benach, diputat d'Esquerra a Parlament de Catalunya, entre d'altres representants del partit.

Després d'aquesta roda de premsa, Carod Rovira es desplaçarà fins a Móra d'Ebre. Allà, a les 9 del vespre, inaugurarà la nova seu comarcal del partit a la Ribera d'Ebre. La inauguració del local precedeix l'acte de presentació del nou candidat a l'alcaldia de la capital de la Ribera, Joan Baptista Montagut. L'alcaldable va ser escollit dimecres passat per l'assamblea local del partit. Esquerra espera aconseguir representació a l'ajuntament de Móra amb aquesta candidatura. Els actes d'inaugruació de la nova seu i la presentació del candidat, que acabaran amb un aperitiu , són de portes obertes i és per això que el partit hi convida a tota la ciutadania.

La pluja va desmerèixer ahir la segona jornada de la festa de l'Encamisada de Falset. Tot i que els actes previstos van celebrar-se segons l'horari previst, alguns participants van decidir abandonar la comitiva mentre se celebrava la missa a l'església de Santa Maria a causa de la pluja constant que va començar a caure a mig matí. La resta, uns 35 carruatges i una dotzena de cavalls van acabar el recorregut de l'Encamisada pels carrers del poble. El dissabte la festa va comptar amb la participació d'una cinquantena de carros grans i petits i una desena de cavalls, i l'afluència de públic va ser considerable respecte el diumenge, ja que la meteorologia ho va permetre.

L'ajuntament de Corbera d'Ebre ha denunciat el robatori de 146 emblemes de laGuerra Civil que formaven part de l'exposició permanent sobre la Batalla de l'Ebre. Entre els obectes substrets, hi havia condecoracions de soldats republicants i feixistes, anells de segelle de carabiners i de brigadistes internacionals, unes sivelles, a més de set quadres amb bitllets de la comarca. Els fets van produir-se una setmana abans de Nadal, quan els lladres van forçar una de les portes del casal municipal, lloc on es troba la mostra. El local compta amb una alarma que sembla ser que en aquell moment estava desconnectada. La branca d'investigació de delictes contra el Patrimoni de la Guàrdia Civil està investigant els fets. Per la seva banda, l'alcalde de Corbera, Josep Lluís Gamero ha mostrat el seu disgust pel que ha succeït i ha afegit que espera que un cop s'hagi construït el museu sobre la batalla de l'Ebre a Corbera, aquests fets no es tornin a repetir.

I no deixem Corbera, perquè l'ajuntament de localitat ha cedit alguns objectes de l'exposició sobre la batalla de l'Ebre als organitzadors de les festes de Sant Antoni a Ascó, que com cada any preparen una exposició en el marc de les festes de Sant Antoni. La mostra, que està ubicada a l'aparcament de la plaça de l'Església, va er inaugurada divendres passat. El material que s'hi exposarà pertany a Pere Sanz, un col·leccionista que té cedit el seu fons a l'ajuntament de Corbera. Entre els objectes de la mostra hi ha cascos, cantimplores, roba, metralla, algun fusell i fotografies sobre la batalla de l'Ebre.

La diputació de Tarragona i el Patronat Català Pro Europa han convocat dues beques, amb una dotació d'uns 15mil euros cadascuna per realitzar estudis de màster o de postgrau sobre la integració europea durant el curs acadèmic 2003-2004 en centres universitaris especialitzats de qualsevol dels altres catorze estats membres de la Unió Europea. Les persones que poden optar a aquestes ajudes són llicenciats i estudiants de l'últim curs de carreres com Dret, Economia, Administració i Direcció d'Empreses, o Ciències Polítiques , entre d'altres . El termini de presentació de candidatures acaba a finals d'any. Aquesta setmana poden consultar els detalls d'aquesta convocatòria a l'agenda del web falset.net.

I acabem amb futbol. El Falset Esportiu va pèrdre ahir davant de la Unió Esportiva Deltebre per 3 a 1. Els últims resultats aconseguits per l'equip falsetà fa que aquest es mantingui en l'últim lloc de la seva categoria.

Publicitat