Informatiu cap de Setmana 08-08-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Notícies

  El proper 26 d’agost, Falset serà l’escenari de la sortida de la cinquena etapa de la Vuelta. Una de les...

Divendres, 07 Agost 2026 12:26

  Els consells comarcals rurals de la demarcació de Tarragona, és a dir, els del Priorat, la Terra Alta, la...

Divendres, 07 Agost 2026 11:57

L’Associació Cultural La Clavellinera organitza, aquest dimarts 11 d’agost, una nova edició del taller dedicat a La...

Divendres, 07 Agost 2026 11:38

El modista i artista falsetà Josep Ahumada serà enguany l'encarregat de pronunciar el pregó de la Festa Major. A Ràdio...

Dijous, 06 Agost 2026 12:04

  El Priorat es prepara per viure dimecres vinent, 12 d'agost, un dels esdeveniments astronòmics més...

Dijous, 06 Agost 2026 10:56

L’atur va augmentar en 20 persones al Priorat durant el mes de de juliol. Això fa que, actualment, a la comarca...

Dijous, 06 Agost 2026 09:21

  El Consell Comarcal del Priorat ha presentat al·legacions al Pla territorial sectorial per a la...

Dimarts, 04 Agost 2026 18:59

Benvinguts al butlletí informatiu de Ràdio Falset.

El patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona pretén portar a Reus o Tarragona el congrés anual dels operadors turístics independents del Regne Unit. Es tracta d'una associació que agrupa unes 160 empreses que ofereixen destins alternatius al sol i la platja. La celebració d'aquest congrés s'emmarca en el pla d'actuació 2003 de la marca Costa Daurada. Un pla que vol promoure i donar a conèixer la gran varietat d'ofertes turístiques que ofereix la demarcació.

Aquests operadors turístics britànics ofereixen activitats que escapen dels circuits habituals del turisme, són ofertes destinades a aficionats al turisme cultural, gastronòmic o d'esports d'aventura. Un dels punts de les nostres comarques que es podria beneficiar d'aquest pla és la Terra Alta. El patronat de turisme vol orientar els responsables dels municipis i del Consell de la Terra Alta per a l'explotació de la Via Verda. La marca Costa Daurada serà present enguany a diverses fires d'Alemanya i Suècia, entre altres.

I tractem ara notícies de tall més local. L'ajuntament d'Ulldemolins posat contribucions especials als veïns de la població com a conseqüència de l'obra de pavimentació de carrers. El cost de l'obra ascendeix a uns 253mil euros, i els ciutadans del poble n'hauran de pagar un 70%, és a dir, 177mil euros.

Avui dijous, Móra d'Ebre i Flix acullen dues xerrades emmarcades en el cicle de conferències "Parlem dels nostres fills" i en les que es parlarà de com tractar el tema del sexe amb els fills. Una psicòloga clínica i especialista en sexualitat humana es farà càrrec d'aquestes xerrades. A Flix, la conferència es farà a dos quarts de set de la tarda, a l'aula doble de l'institut d'ensenyament secundari, i a Móra d'Ebre es farà a les 9 de la nit, al teatre municipal La Llanterna.

I per cert, que La Llanterna inicia amb aquestes xerrades la seva programació d'hivern. Durant els mesos de febrer i març s'hi representaran diverses obres de teatre, entre les que es destaca l'espectacle de les Chanclettes, a més de concerts com el que faran la cantant Mònica Green i el pianista Lucky Guri. La programació d'aquest espai cultural tampoc oblida els infants pels quals ha previst la representació de l'obra "Històries de la Bleda". En successius butlletins els anirem informant dels diversos actes que s'hi organitzin.

I acabem amb una novetat sorgida a internet. El centre de recerca i difusió del patrimoni etnològic Carrutxa ha incorporat al seu web nous dossiers que documenten diferents festes populars. Es tracta de treballs sobre la celebració de Sant Blai a Falset, i també als pobles de Bot i la Fatarella. Aviat també es penjarà a la xarxa un dossier sobre el carnaval de Reus.

Adreça web de la Carrutxa: www.carrutxa.org

I per ara res més, de moment ho deixem aquí. Moltes gràcies per la seva atenció.

Publicitat