Informatiu cap de Setmana 17-10-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Notícies

  L’Àrea Bàsica de Serveis Socials del Consell Comarcal del Priorat ha posat en marxa Grans Brots, un...

Fins al 15 de novembre, una vintena d’establiments participen en les segones jornades gastronòmiques de la Cuina del...

Dijous, 15 Octubre 2026 11:46

El Consell Comarcal del Priorat, a través de l’Oficina Comarcal de Transició Energètica (OCTE), posarà en marxa...

Dijous, 15 Octubre 2026 11:35

L’associació Prioritat organitza aquest diumenge, 18 d’octubre, la quarta i darrera activitat interpretativa de la...

Dijous, 15 Octubre 2026 09:18

La Vilella Baixa acollirà aquest dissabte, 17 d’octubre, la novena edició del Tast de Vins i Fira de l’Artesania, una...

Dijous, 15 Octubre 2026 09:11

Aquest cap de setmana, se celebren a la Figuera les XXII Jornades de No Jubilem la Memòria, que enguany proposa...

Dimarts, 13 Octubre 2026 18:14

La pagesia catalana torna a mobilitzar-se aquest dimecres per reclamar mesures urgents que permetin fer front a...

Dimarts, 13 Octubre 2026 17:46

El Falset Esportiu va encaixar una nova derrota, aquest cop per la mínima davant del Santes Creus. El partit va ser...

Dimarts, 13 Octubre 2026 17:13

Esquerra Republicana de Catalunya es va imposar al Priorat amb el 33,31% dels vots en les eleccions al Parlament de Catalunya celebrades aquest diumenge 14 de febrer. Els republicans van obtenir 1648 sufragis i van superar, d’aquesta manera, a Junts per Catalunya, que va guanyar les eleccions del 2017, però que ara ha quedat segona amb el 28,66% i 1418 vots.

Malgrat això, respecte als comicis de fa tres anys, totes dues formacions perden suports. Llavors, els republicans van aconseguir 2.161 vots i el 34,66% mentre que els de la formació de Puigdemont van obtenir el suport de 2.340 prioratins i prioratines i el 37,53%.

La CUP, per la seva banda, es manté en la tercera posició tot i que millora resultats. En aquests comicis els cupaires han obtingut el 14,65% i 725 vots, quan a les eleccions del 2017 es van quedar amb el 8,72% i 544 paperetes.

Qui també millora resultats és el PSC. Els socialistes recuperen la quarta posició a la comarca, la qual van perdre el 2017, en favor de Ciutadans. En aquesta ocasió la formació ha obtingut el 9,86% i 488 sufragis al Priorat.

La cinquena força en el conjunt de la comarca ha estat el PDeCat. Després del trencament amb Junts, la formació es presentava a les eleccions en solitari i ha aconseguit 144 vots i el 2,91%. En Comú Podem es queda més o menys igual i manté la sisena posició. En els comicis d’aquest 14 de febrer, els morats han aconseguit el suport de 141 persones, un 2,85% de l’electorat prioratí.

Pel que fa a les formacions de la dreta espanyolista, VOX s’imposa a PP i Ciutadans amb el 2,14% i 106 vots a la nostra comarca. El PP aconsegueix 79 vots i l’1,6% mentre que Ciutadans s’estrella i passa dels 433 vots obtinguts el 2017, quan van ser quarta força amb el 6,94%, a 68 sufragis i l’1,37% dels vots.

Destacar també que a la comarca han rebut suport formacions extraparlamentàries com Primàries (0,51%) o la ultradreta independentista del Front Nacional Català (0,4%).

ERC guanya a 15 municipis, Junts a 8 i la CUP a la Vilella Alta

Si analitzem els resultats poble a poble, constatem que Esquerra s’imposa a la gran majoria de municipis prioratins, inclosos els més grans, Falset (33,98%) i Cornudella (35,08%). On els republicans aconsegueixen un resultat més ampli, però, és a Torroja (46,94%) i a Gratallops (40,31%).

Junts per Catalunya, en canvi, s’imposa a vuit municipis, entre els quals la Bisbal (46,88%), Margalef (39,62%) o Ulldemolins (39,47%). Els de Puigdemont i Laura Borràs també guanyen al Masroig, Poboleda, Pradell, i la Torre de Fontaubella. Pel que fa a Marçà, hi ha un empat entre ERC i Junts. Ambdós partits van aconseguir el 31,73% dels vots.

La CUP tan sols s’imposa a la Vilella Alta, on ja va guanyar el 2015, amb el 32,35% dels vots. Amb tot, els bons resultats dels anticapitalistes també es troben en els municipis on han estat segona força i on han obtingut un important percentatge de vots. És el cas dels Guiamets (27,12%), la Vilella Baixa (24,79%) o la Torre de Fontaubella (21,95%).

Pel que fa al PSC, els millors resultats els obtenen a Bellmunt (13,61%) i a Falset (13,61%) mentre que el PDeCAT aconsegueix el 20,65% dels vots de Pradell. Els comuns obtenen el seu millor resultat a la Morera de Montsant (5,71%) i VOX al Lloar, on aconsegueix el suport del 7,46% dels votants. Finalment, el millor resultat del PP és a la Torre de Fontaubella (7,32%) i el de Ciutadans a Gratallops (3,88%).

Participació a la baixa

La participació en les eleccions del 14 de febrer al Priorat es va situar en el 71,52%, molt per sobre de la mitjana catalana però 16,5 punts inferior a la que es va registrar en les eleccions del 2017.

Resultats 14F Priorat

Taula resultats 14f Priorat

 

 

Publicitat