Butlletí informatiu 21-10-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Notícies

  L’Ajuntament de Falset ha iniciat aquesta setmana una nova ronda de trobades amb els veïns i veïnes dels...

El Consell Comarcal del Priorat organitza, del 21 d'octubre al 13 de novembre, les jornades «Veus contra l'odi», una...

Dimarts, 20 Octubre 2026 11:47

Porrera celebrarà aquest dissabte, 24 d’octubre, una nova edició del Tasta Porrera, una jornada dedicada a donar a...

Dimarts, 20 Octubre 2026 09:46

La borrasca Adam s’ha deixat notar al Priorat, tot i que no ha provocat incidències destacades. Al contrari, el...

Dimarts, 20 Octubre 2026 09:03

El Falset Esportiu va sumar el primer punt de la temporada després d’empatar a un gol al camp del Mas Iglesias de...

Dilluns, 19 Octubre 2026 09:42

  L’Àrea Bàsica de Serveis Socials del Consell Comarcal del Priorat ha posat en marxa Grans Brots, un...

Divendres, 16 Octubre 2026 12:10

Fins al 15 de novembre, una vintena d’establiments participen en les segones jornades gastronòmiques de la Cuina del...

Dijous, 15 Octubre 2026 11:46

El Consell Comarcal del Priorat, a través de l’Oficina Comarcal de Transició Energètica (OCTE), posarà en marxa...

Dijous, 15 Octubre 2026 11:35

El passat dimarts, el Servei Comarcal de Català del Priorat va celebrar el final dels cursos de català. En el decurs de l’acte es va donar a conèixer la guanyadora del concurs “Botigueja i parla en català”.

Aquest curs 2022-2023 el Servei Comarcal de Català del Priorat ha organitzat un Inicial, un Bàsic 1 i un Bàsic 2 presencials i 6 cursos en línia, per tant 9 cursos amb un total de 199 inscrits.

En el decurs de l’acte Rosalia Vernet, tècnica del Servei Comarcal de Català del Priorat, i Ester Borràs, professora del curs, van lliurar els certificats als participants del Bàsic 2 que acabava aquest dia i els van esperonar a continuar aprenent català.

Tot seguit es va donar a conèixer la guanyadora del projecte “Botigueja i parla en català”, un joc de pistes que ha portat els alumnes d’aquest curs i un aprenent del Voluntariat per la llengua a 18 establiments comercials de Falset per endevinar una paraula en cadascun. La guanyadora, que es va escollir per sorteig perquè tots els participants van recórrer totes les botigues i van encertar les paraules del joc (des d’estovalles, fins a tireta passant per pollastre) ha sigut Ouassima Zahmaj Ziani, que és originària del Marroc i que fa un any que viu al Priorat.

Anna Saperas, la directora del Centre de Normalització Lingüística de l’Àrea de Reus Miquel Ventura, al qual pertany el Servei Comarcal de Català del Priorat, van agrair l’esforç de l’alumnat del curs de nivell Bàsic 2 per aprendre i parlar en català i la col·laboració de tots els comerciants que han participat en el “Botigueja”.

ficurscatala

Publicitat