Informatiu cap de Setmana 17-10-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Notícies

  L’Ajuntament de Falset ha iniciat aquesta setmana una nova ronda de trobades amb els veïns i veïnes dels...

El Consell Comarcal del Priorat organitza, del 21 d'octubre al 13 de novembre, les jornades «Veus contra l'odi», una...

Dimarts, 20 Octubre 2026 11:47

Porrera celebrarà aquest dissabte, 24 d’octubre, una nova edició del Tasta Porrera, una jornada dedicada a donar a...

Dimarts, 20 Octubre 2026 09:46

La borrasca Adam s’ha deixat notar al Priorat, tot i que no ha provocat incidències destacades. Al contrari, el...

Dimarts, 20 Octubre 2026 09:03

El Falset Esportiu va sumar el primer punt de la temporada després d’empatar a un gol al camp del Mas Iglesias de...

Dilluns, 19 Octubre 2026 09:42

  L’Àrea Bàsica de Serveis Socials del Consell Comarcal del Priorat ha posat en marxa Grans Brots, un...

Divendres, 16 Octubre 2026 12:10

Fins al 15 de novembre, una vintena d’establiments participen en les segones jornades gastronòmiques de la Cuina del...

Dijous, 15 Octubre 2026 11:46

El Consell Comarcal del Priorat, a través de l’Oficina Comarcal de Transició Energètica (OCTE), posarà en marxa...

Dijous, 15 Octubre 2026 11:35

L’atur va disminuïr en dues persones al Priorat durant el mes de març. Això fa que actualment hi hagi 305 persones sense feina a la nostra comarca, el que representa una taxa d’atur del 7,47%.

Per municipis, on l’atur baixa més és a Cornudella, on quatre persones es van incorporar al mercat laboral. També va disminuïr en dues persones a Falset. Per contra, durant el març el nombre de persones aturades va pujar en dues persones a Porrera.

Falset, en tant que és el municipi més gran de la comarca, és el que concentra més persones en situació d’atur. En total, 111. El segueixen Marçà amb 31, Cornudella amb 30, el Masroig amb 16 i Porrera i Capçanes amb 11. A la banda contrària hi trobem la Morera de Montsant, amb tan sols una persona sense feina, la Figuera i el Lloar amb 2 i la Torre de Fontaubella amb 3.

Si ens fixem en la taxa d’atur registrat, però, els municipis que tenen un percentatge d’aturats més elevat són Marçà amb un 11,81% i Margalef amb un 10,26%. La resta de municipis se situen per sota del 10% i destaquen el Lloar i la Morera amb un 2,44% i Ulldemolins amb un 3,73%.

En el conjunt de Catalunya, es va registrar un descens de l’atur registrat de 2.556 persones el mes de març (-0,8%), el que deixa el nombre de persones en atur registrat en 331.765. En termes interanuals, l’atur registrat baixa a Catalunya 12.624 persones (-3,7%).

El nombre d’afiliacions a la Seguretat Social va pujar en 30.196 (+0,8%) persones de mitjana, el que implica que ara hi ha 3.806.813 persones afiliades a Catalunya. En termes interanuals, s’ha produït un augment de 75.732 persones, el que significa un increment del 2,03%.

Publicitat