L'Informatiu cap de setmana 30-05-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Notícies

Falset celebrarà aquest diumenge la sisena edició de la Jornada del Medi Ambient, una proposta oberta,...

Marçà acollirà el proper 28 de juny la primera edició de la cursa de muntanya Testudo 2026, una nova prova...

Dijous, 28 Mai 2026 10:38

El ple de l’Ajuntament de Falset va aprovar aquest dimarts els expedients de cessió d’ús dels espais de la...

Dimecres, 27 Mai 2026 12:00

Aquest dissabte el Masroig celebrarà la catorzena edició de la fira Masroig Vi Solidari, una iniciativa que...

Dimarts, 26 Mai 2026 19:04

L’Ajuntament de Falset ha organitzat per aquest dissabte al matí una assemblea ciutadana oberta a tota la...

Dimarts, 26 Mai 2026 19:01

La plaça de la Quartera de Falset acollirà el proper divendres 29 de maig, a les 18 h, l’espectacle Quan parles fas...

Dimarts, 26 Mai 2026 09:18

El clúster vitivinícola català INNOVI i quatre entitats del sector —tres de prioratines, el Celler Masroig, Vinyes...

Dimarts, 26 Mai 2026 08:58

El Falset Esportiu no va poder passar de l’empat a zero davant del FC Tarraco en el partit d’anada de les semifinals...

Dimarts, 26 Mai 2026 08:44

La Biblioteca Salavdor Estrem i Fa de Falset celebra aquest divendres la festa del seu dinovè aniversari. El centre, que s’ha convertit en tot un referent cultural i social a la comarca, bufarà les espelmes amb una xocolatada popular i l’actuació del pallasso Muniatto. La seva directora, Montse Bartolomé, destaca també que “aprofitarem per donar els premis als superlectors, és a dir, als usuaris que han llegit més llibres durant l’any, ja que pensem que està molt bé que hi hagi gent que llegeixi molt”.

I és que en aquesta ocasió, el guanyador del premi al superlector de l’any és un nen que al llarg del 2025 s’ha llegit fins a 200 llibres. Segons Bartolomé, “hi ha adults que poden haver arribat a llegir-se 80 o 90 llibres l’any, però tenim tres o quatre nens que llegeixen per quinze persones a la vegada”.

Un espai de socialització

Al llarg d’aquests anys la Biblioteca de Falset ha esdevingut un lloc de referència per a moltes persones i les xifres així ho evidencien. Durant tot l’any passat el centre va registrar més de 23 mil visites, amb una mitjana de 80 o 90 persones al dia i més de 14 mil préstecs.

Tal i com afirma la directora, el centre no només és un lloc on anar a buscar llibres sinó que també té una funció social. “És un lloc d’acollida per a les persones nouvingudes i també un lloc apte per a totes les edats. Les biblioteques són un punt de trobada, on pots refugiar-t’hi un dia que fa mal temps o reunir-te amb els companys per fer els deures”. En el mateix sentit, “per a la gent gran poden ser un espai de distracció per tal de no estar tantes hores a casa, poden venir, fullejar una revista i conversar amb algú, per exemple, o fins i tot fer servir els ordinadors i connectar-se a internet”. Així, Bartolomé insisteix en el fet de que “la concepció que tenim de les biblioteques ha canviat, ara són el que s’anomena el tercer espai”.

L’èxit dels clubs de lectura

A la vegada, la Biblioteca també coordina una desena de clubs de lectura, fet que fa que el centre surti al carrer i arribi a tota la comarca. “Els clubs de lectura són una activitat molt bonica que, als pobles on n’hi ha, aporta cohesió a la comunitat i afavoreix la vida social i la interacció intergeneracional”, afirma Bartolomé mentre afegeix que “tots sabem que als pobles petits com els nostres no hi ha massa activitats i el fet que, un cop al mes, els veïns i veïnes es puguin trobar amb els del club és una cosa que fa molta saó i que permet gaudir de l’experiència de la lectura compartida, és un lloc per parlar de tu a tu, lluny de les xarxes i les noves tecnologies”. Així, anima a tots aquells pobles que encara no tenen club de lectura a tirar-lo endavant: "si hi ha algun poble o alguna associació que vol crear un club que no dubtin a posar-se amb nosaltres, que ho organitzerm i aconseguirem els llibres i tot el que convingui".

A més, a banda dels clubs de lectura que hi ha, entre d’altres, als Guiamets, Capçanes, Cornudella, Porrera, la Figuera, la Vilella Baixa o Cabacés, la biblioteca també col·labora i fa la funció de biblioteca escolar per tots aquells centres educatius de la comarca més petits que no disposen de biblioteca pòpia.

Així doncs, la Biblioteca Salvador Estrem i Fa celebra els 19 anys havent-se convertit en tot un referent cultural i social al Priorat.

WhatsApp_Image_2026-01-27_at_12.23.40.jpeg

Publicitat