Informatiu cap de Setmana 17-10-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Notícies

  L’Ajuntament de Falset ha iniciat aquesta setmana una nova ronda de trobades amb els veïns i veïnes dels...

El Consell Comarcal del Priorat organitza, del 21 d'octubre al 13 de novembre, les jornades «Veus contra l'odi», una...

Dimarts, 20 Octubre 2026 11:47

Porrera celebrarà aquest dissabte, 24 d’octubre, una nova edició del Tasta Porrera, una jornada dedicada a donar a...

Dimarts, 20 Octubre 2026 09:46

La borrasca Adam s’ha deixat notar al Priorat, tot i que no ha provocat incidències destacades. Al contrari, el...

Dimarts, 20 Octubre 2026 09:03

El Falset Esportiu va sumar el primer punt de la temporada després d’empatar a un gol al camp del Mas Iglesias de...

Dilluns, 19 Octubre 2026 09:42

  L’Àrea Bàsica de Serveis Socials del Consell Comarcal del Priorat ha posat en marxa Grans Brots, un...

Divendres, 16 Octubre 2026 12:10

Fins al 15 de novembre, una vintena d’establiments participen en les segones jornades gastronòmiques de la Cuina del...

Dijous, 15 Octubre 2026 11:46

El Consell Comarcal del Priorat, a través de l’Oficina Comarcal de Transició Energètica (OCTE), posarà en marxa...

Dijous, 15 Octubre 2026 11:35

La cursa de muntanya de Falset arriba enguany a la seva 18a edició havent-se convertit en una prova referent al territori i que està marcada al calendari de molts corredors.

Ronald Fargas, membre de l’organització, explica en declaracions a Ràdio Falset que “tot i que enguany celebrem la divuitena cursa, ja fa 19 anys, aproximadament, quan un grup d’amants de la muntanya ens vam decidir a fer una cursa el dia 11 de setembre”. “Vam creure que fer-la per la Diada podia ser un fet diferencial i una manera diferent de celebrar la festa nacional de Catalunya”, destaca mentre afegeix que “molts participants també veuen que és una manera diferent de celebrar-la”.

I així ho demostren les xifres d’inscripcions, que ja han superat els 300 participants. “Un cop tancades les inscripcions, ja superem els inscrits que hi va haver l’any passat. Creiem que és molt positiu que cada any la cursa es mogui sobre aquest nombre d’inscrits”, afirma.

En aquest sentit, Fargas destaca que, sobretot, des de la pandèmia cap aquí, cada vegada hi ha més gent interessada en el món de les curses de muntanya: “després de la pandèmia de la COVID-19 va haver-hi un boom, un augment en el fet de fer esport, sobretot en la pràctica de l’activitat física a la muntanya, ja sigui caminant, corrent o en bicicleta”.

Com és tradició, la cursa de muntanya tindrà dos recorreguts. La cursa curta té una distància de 13 km i transcorre pel terme municipal de Falset. “És tracta d’una ruta circular per la zona sud del terme que també es pot fer caminant”, explica Fargas, que afegeix que “si practiques activitat esportiva, és molt assequible però si que és cert que hi ha un parell de pujades que t’exigeixen".

La cursa llarga, en canvi, té 26 km i puja a cims emblemàtics com la Mola o la Miranda de Llaberia: “és una ruta que forma part del circuit de curses de muntanya del Camp de Tarragona que és molt més exigent perquè el desnivell és molt més important”.

Una cursa de muntanya, que tal i com destaca Fargas, no seria possible sense tots els voluntaris que col·laboren en la seva organització. “Aquesta cursa és el que és gràcies a la tasca i l'ajuda d'aquests més de cent voluntaris, que estan al costat nostre, de l’organització, tant els dies previs com el mateix dia, com el cap d'uns dies, quan s’ha de tornar a deixar tal com estava tot l’entorn”, afirma Fargas.

La cursa de muntanya arrencarà a partir de les 8h des del pavelló poliesportiu de Falset. Primer ho faran els participants inscrits en el recorregut llarg i posteriorment, a les 8:30h, sortiran els corredors de la cursa curta.

WhatsApp_Image_2025-09-09_at_19.25.51.jpeg

Publicitat