Benvinguts al butlletí informatiu de Ràdio Falset.
Avui comencem l'espai amb Ulldemolins per fer-nos ressò d'una petició llargament reclamada pels veïns d'aquesta localitat. Es tracta de la millora de la carretera entre Ulldemolins i Vilanova de Prades. Una via sembla ser prou perillosa amb trams i revolts de risc, i amb un asfalt que presenta molts defectes.
Aquesta reclamació veïnal encara no s'ha traduït en una petició formal, però tot i així, tal i com indica el Diari de Tarragona, els ciutadans d'Ulldemolins comencen a prendre consciència sobre la necessitat de formalitzar la protesta davant la Diputació de Tarragona que és la institució que gestiona aquesta carretera i és la responsable de tramitar les obres.
Des del Diari de Tarragona també s'ha volgut posar de manifest que la xarxa viària és un dels punts dèbils del Priorat, i és un problema generalitzat a tota la comarca.
I unes obres que ja s'han portat a terme són les del rentador públic de l'antiga Font Vella, al Molar, que ha estat convertit en una nova zona d'oci. La va inaugurar aquest passat cap de setmana el Conseller d'Agricultura, Josep Grau amb la presència de l'alcalde, Jaume Salvadó. D'aquesta manera la Font Vella ha estat convertit en un lloc on els habitants del poble i els visitants poden fer-hi barbacoes, dinars o qualsevol altra activitat promoguda des de l'ajuntament. Compta amb bancs de pedra, barbacoes, taules i banys públics. Les obres de reforma s'han fet en diferents fases a causa del seu alt pressupost.
Marxem ara fins a Tortosa perquè des d'allà, el president de la Generalitat Jordi Pujol va criticar durament a l'alcalde de Flix, Antoni Sabaté, del PSC, titllant-lo de demagog per haver-se manifestat, en el seu dia, en contra de la central tèrmica Enron de Móra la Nova, mentre que ara no s'ha pronunciat sobre la central tèrmica que es preveu instal·lar a Riba-roja d'Ebre per part d'un ajuntament socialista. Pujol va fer aquestes declaracions durant l'acte de presentació dels candidats de CiU per a les eleccions als municipis del Baix Ebre.
Avui dimarts, el delegat del Govern de la Generalitat a les Terres de l'Ebre, Francesc Sancho, pronunciarà la conferència de cloenda de la Jornada sobre el Desenvolupament Estratègic a les Terres de l'Ebre, organitzada per l'Observatori de Desenvolupament Estratègic a Catalunya (ODECAT), conjuntament amb la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Tortosa. La Jornada se celebra a la sala d'actes de la Cambra de Comerç, a partir de dos quarts de set de la tarda. Es faran diverses ponències sobre el pla d'acció territorial a les comarques de Tarragona i sobre la planificació territorial de Catalunya, entre altres temes.
Un altre acte previst per avui a dos quarts de dotze del migdia, a la seu del Consell Comarcal a Móra d'Ebre, és la presentació de l'extranet de les administracions catalanes a la Ribera d'Ebre. La presentació anirà a càrrec de la directora general d'Administració Local, Carmen Tort-Martorell. L'extranet és una plataforma de serveis orientada a facilitar els mecanismes de comunicació entre l'Administració local i la Generalitat de Catalunya, que impulsa el Departament de Governació i que permetrà aconseguir més eficiència en l'execució de tràmits administratius per Internet.
I una altra convocatòria és la de la plataforma en defensa de la Ribera d'Ebre. Avui a les 10 de la nit, se celebra una reunió de treball al casal de jubilats de Miravet. S'hi tractaran les darreres problemàtiques ambientals que afecten la comarca, com l'abocador de Tivissa i el projecte de central tèrmica de Riba-roja d'Ebre. Durant la reunió també s'organitzarà la participació a la propera manifestació contra el transvasament de l'Ebre que se celebrarà el dia 23 de març a Sant Jaume d'Enveja.
I avui volem tancar el butlletí amb una bona notícia relativa al medi ambient. Un fet ben estrany tenint en compte els successos d'aquests últims mesos. I és que a la la reserva natural de Sebes, a Flix, el Grup de Natura Freixe va alliberar aquest cap de setmana sis de les vint-i-quatre cigonyes blanques que durant els últims dos anys han criat en captivitat a l'aviari de la reserva. L'alliberament es va fer en el marc de la festa de les cigonyes que va comptar amb l'assistència del conseller de Medi Ambient, Ramon Espadaler.
Fins aquí el nostre espai de notícies. Els agraïm la seva atenció.