Informatiu cap de Setmana 12-04-2025

Benvinguts al butlletí informatiu de Ràdio Falset.

El cap de llista de Convergència i Unió a Móra d'Ebre i actual alcalde morenc, Santiago Campos, presentarà avui la seva candidatura en un acte adreçat als militants que se celebrarà a la nova oficina electoral de CiU a la capital de la Ribera. Tot i que ja han transcendit els noms de gairebé totes les persones que acompanyaran Campos a les eleccions del 25 de maig, encara falta per definir l'ordre que ocuparan a la llista.

Continuem ara per comentar-los que diversos cellers prioratins que pertanyen a les do's Priorat i Monsant, així com de la Terra Alta participaran el proper 7 d'abril a la tercera edició de la Jornada Internacional del Garnatxa, que se celebrarà al Palau de Congressos de Tarragona, i que tal com indica el seu nom, està dedicada als vins elaborats amb la varietat de raïm garnatxa. La jornada està organitzada pel moviment Slow Food, un col·lectiu que va néixer en contraposició del fast food, o menjar ràpid, i que recolza iniciatives que defensen els productes gastronòmics tradicionals i de qualitat. De fet seran 54 les bodegues que participaran en aquesta jornada, que vindran des de França, Itàlia, Aragó, Navarra, Itàlia, a més de Catalunya.

Però una cita que centra l'atenció dels ciutadans de Falset i de la resta de la comarca és la propera inauguració del teatre l'Artesana. Falten només quatre dies perquè aquest obri les seves portes. Precisament, demà dimecres, de les cinc de la tarda fins les nou del vespre poden adquirir entrades per al dia de la inauguració a la seu de l'ajuntament de Falset.

Els podem avançar també que un dels actes que precediran aquest esdeveniment. Per exemple, dissabte a les set del vespre, es donarà sortida a un cercavila des de la plaça de la quartera amb elements de festa de la comarca.

La inauguració del recinte que es farà a dos quarts d'onze de la nit, anirà a càrrec del conseller de Cultura Jordi Vilajoana i seguidament es podrà disfrutar d'un espectacle de foc. L'escenari de l'Artesana s'estrenarà amb l'obra "Els bufons del regne" amb l'actor Toni Albà.

Durant aquesta setmana els donarem més detalls sobre els actes organitzats amb motiu d'aquest esdeveniment tan especial.

I d'avui en vuit, és dir el dimarts que ve, Barcelona acollirà un acte en homenatge del poeta falsetà Salvador Estrem i Fa. Una iniciativa de l'agrupació fotogràfica de Falset que tindrà lloc a la casa del mar de Barcelona a les 6 de la tarda. L'acte, que serà presentat pel periodista Toni Orensanz, consistirà en la projecció audiovisual en dvd i es recitarà el poema "El crist de la sol·litud" del mateix Estrem; una lectura que anirà a càrrec de Minerva Pi i Roberto Benet. En una segona part, es farà un recital dels millors poemes d'Estrem. Per aquesta lectura es comptarà amb les veus de Ricardo Palmerola, Encarna Sánchez, Raimon Rafàs, Maribel Soto i Ricardo Ardèvol. Per a més informació poden consultar la pàgina web de falset.net.

Una altra cita és la del 10 de maig, dia en que se celebra la vint-i-sisena edició dels Jocs Florats, convocats pel Centre Cultural i Recreatiu La Unió de Torroja del Priorat, amb la col.laboració de l'Ajuntament i del Centre d'Iniciatives Turístiques del Priorat. Un certamen literari amb el que s'atorgaran un total de set premis amb un total de 3.000 euros en premis repartits en les diferents categories. La poesia, la narració curta, la recerca i investigació històrica o la creació poètica o en prosa són els gèneres premiats en aquests jocs florals. El pròxim dijous 3 d'abril s'acaba el termini per presentar els treballs que vulguin participar en aquest concurs. A la pàgina web de l'informatiu de Ràdio Falset, trobaran més informació sobre aquesta convocatòria.

Per ara això és tot. Moltes gràcies per la seva atenció.

Publicitat