Informatiu cap de Setmana 02-05-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Les Cambres de Comerç de la província de Tarragona han presentat aquesta setmana l’informe de conjuntura econòmica del 4t trimestre, en el que s’intueixen alguns signes de canvi en positiu. El fet que durant el 2010 s’hagin deixat enrere algunes de les pèssimes dades de 2009 n’és la principal causa.

Amb tot, afirmen que cal ser prudents a l’hora de fer valoracions, principalment perquè hi ha indicadors que encara són decebedors. És el cas de l’atur, que va augmentar prop del 2%, un augment que es perllonga des dels darrers tres anys, en els que s’han perdut 35.000 llocs de treball a la demarcació. A més, que el 50% de l’atur sigui de llarga durada o entre el col·lectiu de primera ocupació preocupa pel seu cost social.

Però com dèiem, hi ha signes de canvi en positiu. Arriben per la banda de les exportacions que han augmentat prop del 22%. I és que la demanda externa ha agafat el protagonisme i estira el consum i la inversió, unes circumstàncies que han millorat les expectatives dels empresaris de la demarcació.

Publicitat