A fi de pal·liar la difícil situació de la pagesia, ja sigui per causes climàtiques o desequilibris de mercat, el Departament d’Agricultura ha donat llum verda a una nova línia de crèdits bonificats de 30 milions d’euros. Aquesta línia d’ajuts no satisfà però organitzacions sindicals com Unió de Pagesos. Primer perquè diuen que és insuficient, i segon perquè s’estan barrejant conceptes. Afirmen que una cosa és facilitar el finançament i l’altra és ajudar les explotacions en dificultats per situacions de sequera o enfonsament de preus. Sentim Josep Carlos Vicente, de la Comissió Permanent d’Unió de Pagesos.
Josep Carlos Vicente
Centrant-nos en l’accés al crèdit, Unió de Pagesos consideren també que, si bé la problemàtica és generalitzada a tots els nivells, és especialment dura amb agricultors i ramaders i, per aquest motiu, diuen que l’import que s’hi destina és insuficient.
Josep Carlos Vicente
Sobre els nous préstecs que ha aprovat el Agricultura, podran ser d'un mínim de 10.000 euros i de 120.000 com a màxim. El Departament subvencionarà 2 punts dels interessos més el cost de l'aval financer dels primers 40.000 euros. A canvi de contractar aquests crèdits, els pagesos i ramaders es comprometen a contractar l'assegurança agrària i adherir-se a les infraestructures de reg del seu àmbit.


