Aquest vespre, concretament a partir de les 7, l’Arxiu Comarcal del Priorat acull la presentació del llibre “Aproximació geolingüística als parlars del Priorat”. De fet, es tracta de la reedició que ha fet Carrutxa d’aquest llibre del filòleg Pere Navarro, la primera edició del qual es va publicar l’any 2000 i que hores d’ara es trobava exhaurit.
Malgrat el seu caire d’introducció a la diversitat de la llengua catalana al Priorat, el llibre és una obra de consulta imprescindible per a les persones interessades en la geolingüística. No vol ser un treball exhaustiu, però ofereix informació sobre la totalitat de municipis de la comarca i s’acompanya d’un total de setanta-dos mapes on apareixen representades variants fonètiques, morfològiques i lèxiques dels parlars del Priorat.
L’autor, Pere Navarro ha publicat estudis semblants, com “El parlar de la Fatarella”, “Els parlars de la Terra Alta”, “Aproximació geolingüística als parlars de la Ribera d'Ebre”.


